Trei liceeni au realizat două softuri educaţionale ce-i fac pe elevi să îndrăgească materiile şi pe profesori să-i evalueze mai uşor. Au pornit de la ideea că un text şi o imagine nu atrag prea multă lume, pe când un text animat şi hărţile dinamice cu care elevul se poate juca ar captiva pe oricine.
Alexandru Coman, elev în clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare" din Suceava, a stors din chinul de a redacta un eseu la limba română o idee care ar putea revoluţiona modul în care se învaţă în România. „Mă gândeam ce bine ar fi să am un program care să mă ajute măcar cu câteva idei ", povesteşte Alexandru cum a pornit la crearea softului „Virtual Lessons" (Lecţii virtuale, în traducere), premiat cu locul II la Salonul Naţional de Creaţie şi Inventică.
Pentru că descoperise recent informatica şi-şi dorea să obţină rezultate cât mai bune la concursurile naţionale, Alexandru şi-a întrebat profesorii cum ar arăta programul care le va uşura munca la clasă. În urma răspunsurilor, el a creat o platformă uşor de utilizat, în care a adăugat lecţii din diferite domenii: de la chimie până la geografie, informatică sau istorie. A avut grijă ca softul să ocupe doar 40 de megabaiţi, adică nici a zecea parte din spaţiul celui mai mic dispozitiv de memorie pentru ca utilizatorii să-l poată copia oriunde.
Marile atuuri ale softului: interactivitatea şi faptul că poate fi folosit oriunde de un număr nelimitat de persoane care pot comunica prin intermediul acestuia. Mai mult, profesorii ar putea preda sau testa elevii cu ajutorul programului ce furnizează statistici cu privire la nivelul de cunoştinţe al fiecărui elev sau al unui anumit grup. Astfel, vraful de lucrări strânse de la clasele la care predau ar putea să devină istorie pentru profesorii care-l vor folosi. Prin simpla utilizare a unui dispozitiv de memorie, cadrele didactice vor putea stoca lucrăril