Creşterea costurilor de organizare şi funcţionare a şcolilor de şoferi va duce la o majorare a taxelor, care va începe în câteva zile. Combaterea evaziunii fiscale din şcolile auto presupune măsuri prin care obţinerea carnetului va fi de două ori mai scumpă pentru toate categoriile de maşini.
Şcolile de şoferi vor trebui să fie dotate, în maximum două săptămâni, cu săli proprii de instructaj permanent şi exclusiv, dar şi cu programe noi de simulare pe calculator.
În plus, autorităţile vor monitoriza la sânge instituţiile de instructaj auto, având în vedere evaziunea fiscală masivă ce se practică în acest domeniu. Adăugaţi aici inevitabila scumpire a carburanţilor şi majorarea impozitelor pe maşini, de la 1 ianuarie 2010, şi veţi avea „reţeta" creşterii de tarife în şcolile auto.
„Creşterea tarifelor va începe în câteva zile şi, până în februarie, va ajunge la 100% faţă de nivelul actual", a declarat ieri, pentru „Adevărul", preşedintele Federaţiei Naţionale a Şcolilor de Şoferi din România (FNSSR), Vasile Ştefănescu.
Piaţă neagră de un miliard de euro anual
În cadrul conferinţei naţionale a acestei federaţii patronale, desfăşurată, luni, la Braşov, au fost adoptate o serie de măsuri pentru eliminarea concurenţei neloiale şi combaterea evaziunii fiscale.
„Estimăm piaţa neagră a instructajului auto la circa un miliard de euro anual şi credem că nu mai putem continua în aceste condiţii. Vor creşte tarifele substanţial şi este posibil să reducem parcul de maşini de instructaj la jumătate, dar nu avem de ales. Creşterea tarifelor se va regăsi la toate categoriile de permise auto (pentru autoturisme, ca şi pentru camioane sau autocare), deoarece la toate există evaziune fiscală", a mai spus liderul FNSSR.
El a arătat că în jumătate din cele 1.600 de şcoli de şoferi se practică plăţile oneroase, în sensul că elevul primeşte dosarul d