Folosirea tehnologiei video înseamnă costuri mai mici legate de transport şi cazare, dar şi economisirea timpului angajaţilor. Întâlnirile de business „virtuale“ pot salva şi 75% din banii alocaţi deplasărilor de serviciu şi, în acelaşi timp, elimină oboseala şi stresul cauzate salariaţilor.
În lupta cu reducerea costurilor, companiile şi instituţiile publice au început să implementeze soluţii de videoconferinţe care reduc considerabil sau chiar elimină cheltuielile călătoriilor de afaceri. Avantajul?
Economisesc banii daţi pe benzină, pe biletele de avion sau pe diurna angajaţilor. Soluţiile de videoconferinţă permit conectarea, în acelaşi timp, a unui laptop sau videotelefon, iar un angajat poate participa la o conferinţă virtuală cu persoane din alte ţări. În timpul unei sesiuni pot fi folosite şi table interactive pentru demonstraţii sau sisteme de sonorizare.
„În România cererea de astfel de soluţii este în continuă creştere. De exemplu cifra de afaceri obţinută aici este de două ori mai mare decât cea din Cehia sau din Ungaria", explică Răzvan Atimariti, reprezentantul Tandberg în România, liderul soluţiilor de videoconferinţă la nivel mondial.
80% din clienţi sunt instituţii publice
Dacă în 2007 cifra de afaceri a filialei autohtone Tandberg a fost de 1,6 milioane de euro, în 2008 a avansat până la 1,75 milioane de euro. În ceea ce priveşte valoarea de anul acesta, Atimariti estimează o cifră de afaceri de 1,9 - 2 milioane de euro, în creştere cu 10%, pe fondul dorinţei companiilor de a „cumpăra timp".
În ceea ce priveşte clienţii Tandberg, 80% din ei sunt reprezentaţi de instituţiile publice. „Sunt multe primării şi alte autorităţi locale care trebuie să fie conectate oră de oră. Suntem prezenţi şi în birourile companiilor, însă produsele sunt aduse din afară şi nu se înregistrează ca vânzări", povesteşte Atimariti. @N_