E un eveniment important pentru media, care trebuie semnalat, indiferent de preferinte si gusturi. Din punct de vedere business, modul in care CME, cu ajutorul lui Adrian Sarbu si al oamenilor sai cheie s-a dezvoltat mai ales in Romania, dar nu numai, este o lectie de strategie de succes.
Va recomand un material jurnalistic bine articulat, pe aceasta tema, cu Costi Mocanu, director ProTV SA (companie care cuprinde toate operatiunile de televiziune ale CME in Romania, nu doar ProTV) - cititi in ZF-ul de azi.
Dincolo de poleiala de PR (inevitabila in astfel de momente), gasiti idei interesante: focusul pe televiziune si tot mai mult online, adaptarea din timp la criza, prin reducerea costurilor si dezvoltarea moderata (Acasa Clasic, noul post tv in curs de lansare, e un produs low-cost).
Mesajele care vin in ultima vreme dinspre grupul Pro (o structura care nu exista, jurdic, decat prin “liantul” Adrian Sarbu) lasa sa se inteleaga ca focusul va fi, in anii care vin, spre mediile digitale (fie ca vorbim de televiziune, online, cinema sau productie de content de orice tip – audio, video sau text).
Strategic, este de urmarit ce decizii va lua grupul Pro in anul care vine in legatura cu zona print, in special cotidienele Gandul si ProSport, care au facut pasi importanti in online dar, ca toata industria de publishing “clasic”, sufera serios din cauza prabusirii pietei de publicitate pe suport tiparit cu 40, chiar peste 50%, anul acesta.
Chiar si “perla coroanei”, Ziarul Financiar, un produs extrem de profitabil in ultimii ani pare, judecand dupa monitorizarile privind paginile de publicitate vandute, sa isi fi acoperit cu greu costurile in acest an gri, in care cei mai buni si vechi publisheri se pot “lauda” doar cu pierderi mici sau cu profituri simbolice.
E un eveniment important pentru media, care trebuie semnalat, indiferent de prefer