Guvernul Romaniei are o datorie de 100 de milioane de euro fata de compania americana Bechtel, care a finalizat, marti, primii 42 de km ai Autostrazii Transilvania, denumita A3, potrivit ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, transmite NewsIn. Acesta a mai afirmat ca, in opinia sa, proiectul Autostrazii Transilvania necesita si in 2010 o alocare bugetara asemanatoare cu cea din 2009, adica “in jurul a 400 de milioane de euro”.
“Acum trebuie sa prindem din urma niste plati si o sa incercam sa facem si acest lucru. Sunt niste facturi care cred ca sunt undeva la 70-80 de milioane de euro si probabil ca o sa mai fie finalizarea asta, deci cred ca suntem undeva in zona lui 100 de milioane de euro, poate undeva peste. Noi am primit o datorie foarte mare de anul trecut si probabil ca o sa ramana niste bani care sa fie platiti si in ianuarie”, a spus ministrul Transporturilor, adaugand ca fiecare factura emisa se va plati la o luna dupa emiterea ei, deci pana in luna ianuarie 2010 datoriile catre Bechtel vor fi achitate.
Berceanu a spus ca, spre deosebire de o autostrada construita la campie, care costa 6 milioane de euro pentru fiecare kilometru, Autostrada Transilvania a avut costuri de 11 milioane de euro pe km, fara sa fie incluse sumele pentru exproprieri.
Intrebat daca ministerul va pune taxa soferii care vor foloseasca A3 Berceanu a raspuns: “Cand o sa fie gata de la Brasov la Bors, da”.
Autostrada de la Targu Mures pana la granita cu UngariaMinistrul Transporturilor a mai afirmat ca intentia Guvernului este ca pana in 2012 sa existe autostrada de la Targu Mures pana la granita cu Ungaria, iar in acest sens, la mijlocul lunii ianuarie 2010 oficialii Ministerului Transporturilor vor relua discutiile cu firma constructoare Bechtel pentru a gasi metode de finantate alternative finantarii exclusive de la bugetul de stat a Autost