Bugetul mediu alocat de români în acest sezon pentru sărbătorile de Crăciun şi Revelion este de 1.523 lei, iar mai mult de jumătate (51,9%) dintre respondenţi afirmă că acesta este mai mic decât anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania MEDNET Marketing Research Center. Pentru produse alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, respondenţii vor să aloce, în medie 556,13 lei, această sumă fiind pentru 47,6% dintre aceştia mai mică comparativ cu cea alocată
Bugetul mediu alocat de români în acest sezon pentru sărbătorile de Crăciun şi Revelion este de 1.523 lei, iar mai mult de jumătate (51,9%) dintre respondenţi afirmă că acesta este mai mic decât anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania MEDNET Marketing Research Center.
Pentru produse alimentare ocazionate de sărbătorile de iarnă, respondenţii vor să aloce, în medie 556,13 lei, această sumă fiind pentru 47,6% dintre aceştia mai mică comparativ cu cea alocată anul trecut pentru această categorie de cheltuieli.
Produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (brad, ornamente, îmbrăcăminte, încălţăminte) au o pondere mai mică în bugetul de cheltuieli, orăşenii alocând, în medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca şi în cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenţi.
70% dintre români renunţa la unele produse
Potrivit studiului, reducerea cheltuielilor pentru sărbătorile de iarnă se va face în două direcţii. Astfel, 70% dintre cei intervievaţi vor renunţa în totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumpărat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Crăciun, 56,5% nu vor mai cumpăra bradul de Crăciun. În acelaşi timp 41% nu vor mai cheltui pe băuturile alcoolice iar 32% nu vor să mai audă la prăjituri sau cozonaci (32,7%). Nici electronicele, electrocasnic