Piloţii Bogdan Marişca şi Marco Tempestini au testat pentru cititorii „Adevărul“ tronsonul de autostradă Turda - Gilău. Cei doi sunt, în general, mulţumiţi de munca făcută de Bechtel, însă au găsit şi puncte slabe.
Transilvania are, la 5 ani de la începerea lucrărilor, primul tronson de autostradă, care a costat circa 500 de milioane de euro. Cei 42 de kilometri dintre localităţile clujene Turda şi Gilău au fost inauguraţi ieri, iar şoferii s-au înghesuit să încerce tronsonul.
„Adevărul“ a lansat o provocare celor doi piloţi clujeni de raliu, Bogdan Marişca, multiplu campion naţional, şi Marco Tempestini, om de afaceri italian stabilit în 1997, la Cluj, care a devenit recent campion al Europei de Est. Aceştia au acceptat să testeze traseul autostrăzii pentru cititorii cotidianului.
Autostrada de 20 de minute
Tronsonul dinspre Turda spre Gilău a fost parcurs în 20 de minute, în condiţiile în care Marişca, la volanul unui Audi A6, maşina personală a pilotului, a respectat cu stricteţe atât viteza maxim admisă – 110 kilometri/oră, cât şi avertizările rutiere. La intrarea pe autostradă, la ora 16.00, când s-a deschis oficial tronsonul, s-a creat un ambuteiaj, din cauza numărului mare de şoferi care au dorit să încerce drumul. „Se pare că nu scăpăm de ambuteiaje nici când avem autostradă”, a fost prima constatare a lui Tempestini.
Marişca - impresionat, Tempestini - critic
În numai 10 minute, traficul s-a fluidizat, astfel încât cei doi au putut parcurge primii kilometri pe autostrada Ardealului. Marişca, a fost extrem de încântat de autostradă, în ansamblu, în timp ce italianul, a avut mai multe nemulţumiri. „Banda de urgenţă mi se pare că este prea îngustă. Asfaltul este perfect, dar mi-e frică de accidente atunci când şoferii ajung la o viteză mare, iar apoi brusc vor fi nevoiţi să frâneze la coborârea în curbă. Ar t