Pentru a ajunge pe centura Timişoarei, şoferii trebuie să traverseze o cale ferată la care trebuie să fie foarte atenţi, pentru a nu provoca accidente.
Lucrările la şoseaua de centură au început în 2003. Licitaţia a fost câştigată atunci de o firmă grecească. Până în 2006, grecii nu au făcut mai nimic. Contractul a fost reziliat şi lucrarea a fost preluată de o firmă românească din Braşov. Şantierul pe centură a fost redeschis în luna mai, iar astăzi centura a fost inaugurată tipic românesc: fără ca drumul să fie terminat.
„Lucrările vor fi reluate în primăvară, când se va turna stratul de uzură, se vor termina pasajele şi porţiunea de drum de aproximativ un kilometru”, a spus şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP), Ioan Maliţa. Până la terminarea pasajelor, maşinile vor intra pe centură pe drumul care duce spre aeroport, fiind nevoite să traverseze o cale ferată fără barieră, iar cum traficul va creşte aici cu aproximativ 10.000 de maşini zilnic, pericolul de accidente este ridicat.
Atenţie la tren!
Drumul care merge spre aeroport este administrat de Consiliul Judeţean Timiş (CJT). „Am luat legătura cu cei de la CFR şi fiind vorba de venirea iernii, când va fi şi ceaţă, se vor monta pe lângă semnalele luminoase şi un semnal audio puternic”, a spus preşedintele CJT, Constantin Ostaficiuc. Reprezentanţii Poliţiei Rutiere spun că în zona respectivă nu s-au înregistrat multe accidente între autovehicule şi tren, dar, ţinând cont de creşterea traficului, riscurile cresc şi ele.
„Recomandăm prudenţă maximă şi respectarea semnalelor luminoase şi acustice. Vom lua legătura cu cei de la CFR pentru suplimentarea semnalizării”, a spus şeful Poliţiei Rutiere Timiş, subcomisarul Florin Bolbos. Tot astăzi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a anunţat o „performanţă” demnă de invidiat: „la intersecţia dintre