Fiecare kilometru din tronsonul de autostrada dat in folosinta ieri a costat 12 mil. euro, ceea ce face din aceasta lucrare cel mai scump proiect de infrastructura din istoria ultimelor doua decenii. Oficialii Ministerului Transporturilor sustin ca pana in 2011 vom avea inca 180 de kilometri de autostrada si ca pana in 2012 vor fi date in folosinta tronsoanele ce leaga Brasovul de Bors.
Compania americana Bechtel a predat ieri Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) primii 42 km ai Autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau). Conform oficialilor CNADNR, segmentul Turda - Gilau va ramane deschis circulatiei si va fi utilizat drept centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca.
"Am reusit sa ne respectam angajamentul fata de Guvern, am finalizat cei 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii - Gilau pentru care am semnat contractele de predare-primire. Cei 2.686 de angajati directi si cei 1.641 de angajati prin subcontractori au muncit in doua schimburi pentru finalizarea acestei sectiuni care este deschisa in mod oficial traficului incepand de astazi (ieri - n.r.). Acesta a fost cel mai complex tronson de autostrada realizat in Romania pana in prezent", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, director de comunicare al Bechtel.
Radu Berceanu, ministrul transporturilor, a afirmat la inaugurarea autostrazii ca anul viitor vor fi incheiate lucrarile la tronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors) pe o distanta de 36 de kilometri si alti 12 kilometri ramasi neterminati din tronsonul 2B (Gilau - Campia Turzii). Bechtel a inceput lucrarile si pe tronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors), pe acest tronson fiind expropriate doar 74% din terenuri, dar numai 26,5 km reprezinta aliniament continuu. "Este adevarat ca pretul pe kilometru ar fi fost cel putin cu jumatate mai mic, respectiv aproximativ 6 milioane