"Dacă a fost la modă teatrul sărac, operă fără fast, amploare este foarte greu de făcut", vorbeşte regizoarea Beatrice Rancea despre încercarea de a reda strălucirea spectacolului "Boema" pe scena Teatrului de Operă şi Operetă din Craiova, la propunerea venită din partea sopranei Alexandra Coman şi a directorului Florin-George Zamfir, efort dependent de generozitatea publicului.
Criza financiară este o realitate, iar arta o resimte din plin, mai ales că în România nu a fost niciodată răsfăţată din acest punct de vedere. "La Boheme" de Giacomo Puccini are nevoie de o gură de aer proaspăt, de o viziune modernă, mărturiseşte directorul Operei craiovene. Însă de la dorinţă la premieră se parcurge un drum extrem de anevoios, în condiţiile în care producţia unui astfel de spectacol este destul de costisitoare. Costume noi, decoruri, scenografie. Strălucirea "Boemei" a pălit după zecile de reprezentaţii, însă primăvara lui 2010 ar putea să-i aducă suflul de care are nevoie. Beatrice Rancea a îmbrăţişat propunerea de a monta "Boema", o provocare pentru acel regizor care nu doreşte să aducă ceva nou unei poveşti clasice numai pentru a face altceva decât au făcut alţii: "Am primit cu mare bucurie invitaţia Alexandrei Coman, mai ales că eu nu o cunoşteam personal, ci mai mult din ceea ce am auzit şi văzut despre dânsa în presă şi la televiziune. Este o provocare. Evident, oricine îşi doreşte să aducă ceva nou cu un spectacol de operă, o montare energică. Dar nu să modernizezi numai de dragul de a şoca, ci să fie un lucru de calitate, al timpului nostru".
MUNCĂ ÎN ECHIPĂ
Iniţiativa sopranei Alexandra Coman vine şi dintr-o slăbiciune a sa faţă de Teatrul de Operă şi Operetă din Craiova, pe scena căruia a debutat studentă fiind: "Rolul Mimi din «La Boheme» este unul dintre favoritele mele. În plus, am o nostalgie faţă de Teatrul Liric din Craiova,