Noul BMW seria 5 a avut avanpremiera oficială în ultimele zile ale lunii noiembrie. După primul contact cu noul model pe care Adevărul vi l-a oferit săptămâna trecută, acum suntem în măsură să revenim cu amănunte.
Cu numele de cod intern F10, modelul din imagini va înlocui din martie 2010 actualul model cunoscut sub denumirea de E 60. Tot din martie se pare că noul 5 va fi disponibil şi în România.
Modelul aduce numeroase elemente de rafinament, performanţă şi inovaţie despre care BMW afirmă că stabilesc un nou standard în acest segment de piaţă. Cel mai spectaculos sistem opţional disponibil pe noul Seria 5 pare a fi Active Rear Wheel Steering.
Roţile din spate contrabrachează faţă de cele anterioare, astfel că maşina virează mult mai eficient. Sistemul este oferit în combinaţie cu direcţia activă ce modifică raportul de transmitere al angrenajului pinion cremalieră din caseta de direcţie, mărind viteza de reacţie a volanului la viteze mici şi reducând-o la viteze de rulare mari.
Tot la pachet cu cele de mai sus vine şi sistemul de amortizoare electropneumatice, astfel că maşina poate varia garda la sol şi caracteristica de amortizare a trenului de rulare, dovedind un stil mai sportiv sau mai confortabil, în funcţie de dorinţa şoferului.
În momentul lansării din martie, noul Seria 5 va fi disponibil cu patru motoare pe benzină cu puteri de la 204 la 407 CP. Oferta turbodiesel este compusă din 3 propulsoare cu puteri de la 184 CP la 245 CP.