Chevrolet Cruze se impune printr-un foarte bun raport între preţ şi echiparea standard. Ţinuta de drum şi motorul de 1,6 sunt două surprize plăcute. Noul Chevrolet Cruze este o „maşină globală“ cu suficient appeal şi echipare corectă la un preţ atractiv, capabilă să impulsioneze vânzările grupului într-o piaţă dificilă.
Problema care se pune acum în toate ţările, chiar şi în cele dezvoltate, este că oamenii îşi restrâng drastic cheltuielile. Cei care sunt forţaţi de diverse împrejurări să cumpere o maşină nouă, cu siguranţă vor opta pentru una de buget. Iar cu un buget mic, constructorul nu poate face minuni.
Cu bani puţini este foarte greu să găseşti ceva bine echipat, cu forme interesante, plăcut la condus şi eventual cu un „ceva" în plus. Plecând de la zicala „cu bani ştie toată lumea", câştigător în astfel de momente este cel care poate să atingă măcar o parte din calităţile de mai sus la preţuri prietenoase.
Pe parcursul celor două zile de test, a plouat aproape în continuu, astfel că putem spune că încercările s-au desfăşurat în cele mai defavorabile condiţii posibile.
Noi am condus doar versiunea cu transmisie manuală în cinci trepte şi două versiuni de motorizare: 1,6 l benzină de 113 CP şi 2,0 l turbodiesel common-rail de 150 CP. Ambele versiuni de motorizare au o bună distribuţie a maselor faţă-spate, ceea ce coroborat cu suspensia bine acordată conferă o ţinută de drum surprinzător de bună şi de plăcută pe drumuri virajate. Sincer, pentru o maşină din această categorie Cruze oferă mult peste media clasei.
Cum merge?
Direcţia este destul de „scurtă" - sub trei rotaţii de volan de la o extremă la cealaltă - şi, în ciuda gradului de asistare cam pronunţat, este destul de comunicativă asupra a ceea ce fac roţile pe asfalt.
De aceea, în ciuda ploii abundente şi a virajelor destul de „abrupte", am putut rula relativ repe