Inmatricularile Dacia pe piata franceza, cea de-a doua cea mai mare pentru constructorul autohton dupa Germania, au inregistrat o crestere de peste 33% la nivelul primelor 11 luni, la 52.139 de unitati, potrivit statisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile, fiind totodata brandul cu cel mai accelerat avans din acest an.
Spre comparatie, vanzarile Dacia pe piata locala vor fi in acest an de aproximativ 40.000 de masini, in conditiile in care in primele zece luni s-au comercializat aproximativ 34.400 de unitati.
La nivelul lunii noiembrie constructorul autohton a inregistrat un avans de 90% pe piata franceza, la 7.320 de masini, volum dublu in comparatie cu vanzarile estimate ale Dacia pe piata locala in acelasi interval.
Cea de-a doua cea mai mare crestere de pe piata auto franceza a fost inregistrata de Hyundai, care a urcat cu 21% la 38.574 de unitati.
Piata auto franceza a urcat in primele 11 luni ale acestui an cu 7,6%, la 2,04 milioane de masini, in timp ce la nivelul lunii noiembrie inmatricularile au avansat cu 50%, la 216.452 de unitati.
In conditiile in care piata auto la nivel european a inregistrat un declin de aproape 7% in primele noua luni ale acestui an, productia uzinei de la Mioveni va urca in acest an la aproximativ 300.000 de unitati, in crestere cu 22% comparativ cu anul anterior.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Fran'ois Fourmont, cel care a condus operatiunile grupului francez in Romania pana in acest an, exporturile Dacia vor creste in 2009 la 260.000 de autovehicule, 74% dintre acestea avand ca destinatie tari din Europa de Vest precum Franta, Germania, Spania, Olanda sau Belgia.
Piata locala a coborat in acest an pe locul trei in topul pietelor Dacia, dupa Germania si Franta cu vanzari estimate pentru intregul an 2009 la aproximativ 40.000 de unitati, in scadere cu aproximati