Heineken Romania si Ursus Breweries, primii doi producatori de bere din Romania, cauta noi modalitati de reducere a costurilor dupa ce piata berii a scazut in primele noua luni cu 16%, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor oferite de Institutul National de Statistica (INS).
In primele noua luni vanzarile de bere au ajuns la 14 milioane de hectolitri, comparativ cu aproape 17 milioane de hectolitri, cat au vandut producatorii de bere in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit INS.
Dupa o vara cu cele mai slabe vanzari din ultimii cinci ani, in septembrie declinul vanzarilor de bere s-a mai temperat, la 7,5%. Septembrie este astfel prima luna din acest an cu scaderi ale vanzarilor de sub 10% dupa sapte luni consecutive in care berarii au vazut cum consumul scade cu pana la 20% comparativ cu 2008, conform aceleiasi surse.
Confruntati cu scaderea pietei, marii producatori au pus in aplicare strategii de reducere a costurilor. In timp ce Ursus Breweries a anuntat de curand ca a redus stocurile la distribuitori cu 40% la inceputul trimestrului patru, reprezentantii Heineken Romania sustin ca nu vor mai lansa anul acesta berea Ciuc Winter, cu care au fost prezenti pe piata in iarna anului 2008.
"Am decis sa nu facem anul acesta Ciuc Winter, deoarece segmentul berilor de iarna este unul foarte mic. In strategia de recesiune este bine sa nu incerci sa faci prea multe lucruri deodata, ci sa faci in continuare ceea ce ai facut ieri, si un pic mai bine", a declarat Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania, companie care a avut anul trecut o cifra de afaceri de 225 mil. euro.
In ceea ce priveste stocurile companiei, Kernebeek sustine ca acestea au fost reduse inca din prima parte a acestui an. "Reducerea costurilor este pentru noi ca aerul sau mancarea. Facem asta in fiecare zi (reducem costurile - n. red.), indiferent