Varful vanzarilor de produse electronice si electrocasnice se va concentra si in acest an in a doua jumatate a lunii decembrie, cand retailerii specializati realizeaza 25% din cifra de afaceri din intregul an.
Daca in primele noua luni ale anului retailerii specializati Altex, Domo si Flamingo au cumulat vanzari de 300 de milioane de euro, estimarile anterioare referitoare la cifra de afaceri indica faptul ca in ultimul trimestru vanzarile ar trebui sa depaseasca 140 de milioane de euro.
"In mod traditional, vanzarile in decembrie aduc aproape o dublare fata de rezultatele lunii noiembrie. Ne asteptam si pentru acest an la o crestere semnificativa a vanzarilor, insa probabil perioada de varf va fi mult mai concentrata, in cateva zile inaintea Craciunului", a declarat Adrian Olteanu, presedinte si director general al Flamingo.
Anul trecut asteptarile retailerilor indicau vanzari de peste 200 de milioane de euro pentru luna decembrie, ceea ce nu s-a concretizat insa.
In 2009 retailerii par insa sa fie ceva mai bine pregatiti decat la finalul anului 2008, cand nu stiau exact la ce sa se astepte din partea consumatorului, care amana decizia de achizitie. In anii trecuti ofertele de sarbatori se anuntau inca din cursul lunii noiembrie, in timp ce in acest an ofertele promotionale par mai timide.
Retailerul online eMag pare cel mai fervent in promovare si afiseaza pe pagina web un pachet special dedicat zilei de 1 Decembrie, cu reduceri de 10-12% la diferite produse din gama IT.
"Cautam sa venim cu idei, oferte pentru fiecare din zile. Ieri (luni 30 noiembrie - n.red) am inregistrat maximul istoric de comenzi si vanzari la eMag, si de aceea am marit programul si la call-center si la showroomuri. Inca din august am inceput sa crestem, iar la final de an, daca piata va fi cu 50% mai jos noi vom avea maxim - 10%", a declarat Radu Apostolescu