Criza le-a scazut afacerile pe care le au in Romania cu pana la 70%, dar oamenii de afaceri alsacieni spun ca nu renunta la piata locala in conditiile in care vad semnale de revenire pe termen scurt si oportunitati de dezvoltare pe termen lung.
"In Romania totul a fost bine pana anul trecut, dar in primele luni din 2009 cifra de afaceri ne-a scazut cu 70%. Acum incepem sa ne revenim si am ajuns la minus 50% comparativ cu anul trecut", a declarat Albert Cavalli, reprezentantul producatorului de aditivi pentru carburanti EcoGas, in cadrul evenimentului "Ziua Romaniei" organizat de Alsace International si asociatia Centre Roumain de Strasbourg.
Cavalli spune ca portofoliul de clienti romani ai companiei nu s-a diminuat semnificativ, aproape intregul declin al afacerilor provenind din scaderea volumelor vandute, ceea ce face ca Romania sa ramana o piata importanta pentru EcoGas dupa depasirea actualei perioade de recesiune. "Totusi, apreciem ca vor trece doi-trei ani pana vom reveni la nivelul din anii trecuti", noteaza el.
Compania franceza, cu activitati in Cehia, Romania si Turcia, spera sa-si mareasca vanzarile pe piata locala odata cu lansarea unui nou produs ecologic, care a fost testat de Registrul Auto Roman (RAR) si pe care il distribuie in acest moment prin intermediul spalatoriilor auto. In Franta, noul aditiv a fost lansat pe piata in luna ianuarie a acestui an.
Reprezentantul EcoGas sustine ca noul aditiv reduce cu circa 10% consumul de carburant si ca in aceste conditii compania spera sa castige clienti din randul firmelor romanesti de transport, dar si din randul institutiilor statului. Un alt punct de reper pentru activitatea din Romania a firmei franceze este portul Constanta si operatorii de vase maritime de aici.
Si reprezentantii producatorului de utilaje de constructii Liebherr - care detine o fabrica de excavatoa