Companiile vor continua şi în 2010 procesele de restructurare şi reducere a costurilor, însă nu a celor de marketing şi promovare, întrucât o diminuare semnificativă a acestora ar determina scăderea masivă a vânzărilor şi chiar ieşirea de pe piaţă, potrivit firmei de consultanţă R&M Audit. "În 2010, firmele care rămân pe piaţă vor intra într-o luptă acerbă pentru new business. (...) Recomandăm acordarea unei atenţii sporite anumitor categorii de cheltuieli, înt
Companiile vor continua şi în 2010 procesele de restructurare şi reducere a costurilor, însă nu a celor de marketing şi promovare, întrucât o diminuare semnificativă a acestora ar determina scăderea masivă a vânzărilor şi chiar ieşirea de pe piaţă, potrivit firmei de consultanţă R&M Audit.
"În 2010, firmele care rămân pe piaţă vor intra într-o luptă acerbă pentru new business. (...) Recomandăm acordarea unei atenţii sporite anumitor categorii de cheltuieli, între care cele de marketing şi promovare, care prin reducerea semnificativă pot face mai mult rău, în sensul reducerii masive a vânzărilor şi eliminării de pe piaţă, precum şi în ceea ce priveşte cheltuielile cu instruirea şi pregătirea angajaţilor, care asigură menţinerea sau creşterea competitivităţii firmei", a declarat, într-un comunicat, Mirela Şerban, managing partner al firmei de contabilitate, consultanţă fiscală şi audit R&M Audit.
Ea a arătat că vor avea de câştigat companiile care îşi vor eficientiza procesele de business şi vor identifica noi nişe şi oportunităţi de afaceri.
Reducere de cheltuieli cu 30 - 40%
În acest an, majoritatea firmelor şi-au redus cheltuielile cu 30-40% faţă de 2008, cele care şi-au redus drastic activitatea, au închis sau au "îngheţat" diferite linii de business ajungând la costuri mai mici cu 60-70%.
Cele mai vizate tăieri de costuri au fost cele cu personalul, care au ajuns în medi