Preţul carburanţilor ar putea creşte anul viitor cu peste 5%, întrucât acciza va fi calculată la un curs leu-euro mai mare decât în 2009 şi ar putea fi majorată şi în euro, alţi factori care influenţează preţurile fiind cursul valutar şi cotaţia petrolului, potrivit principalelor companii de profil. "Apreciem că nivelul accizei, respectiv efectul deprecierii leului asupra nivelului acesteia, ar putea conduce la creşterea preţului carburanţilor la pompă.(...) De asemenea,
Preţul carburanţilor ar putea creşte anul viitor cu peste 5%, întrucât acciza va fi calculată la un curs leu-euro mai mare decât în 2009 şi ar putea fi majorată şi în euro, alţi factori care influenţează preţurile fiind cursul valutar şi cotaţia petrolului, potrivit principalelor companii de profil.
"Apreciem că nivelul accizei, respectiv efectul deprecierii leului asupra nivelului acesteia, ar putea conduce la creşterea preţului carburanţilor la pompă.(...) De asemenea, preţul depinde în cea mai mare măsură de evoluţia cotaţiilor internaţionale ale barilului de petrol. Potenţiala creştere a preţului barilului va duce implicit şi la majorarea preţului carburanţilor. Astfel, în 2010, totalizând toate aceste efecte, preţul la pompă în lei ar putea creşte cu peste 5%", potrivit MOL România.
O posibilă majorare a altor taxe, precum TVA, sau chiar o creştere suplimentară a accizei ar putea avea de asemenea un impact asupra preţului carburanţilor către consumatorul final, precizează reprezentanţii companiei.
Nivelul accizei în lei este stabilit, potrivit Codului Fiscal, prin transformarea sumelor exprimate în echivalent euro, pe baza cursului de schimb valutar din prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent. Astfel, accizele pe 2010 se vor calcula la un curs de 4,2688 lei/euro, anunţat la 1 octombrie de Banca Centrală Europeană, cotaţie mai mare cu 14,2% faţă de cea