Lantul de supermarketuri G'Market, controlat de turcii de la Anchor Grup, estimeaza ca in perioada sarbatorilor de iarna vor inregistra vanzari de doua ori mai mari fata de o luna obisnuita, crestere care insa nu va atenua scaderea de 10% a sectorului de retail in Romania.
"Anul acesta cumparatorii au fost mai atenti la continutul cosului de cumparaturi decat in alte dati, dar scaderile de pana acum nu au depasit doi euro din valoarea totala a achizitiei", spune pentru Wall-Street Ali Capa (foto), CFO in cadrul grupului turc.
Astfel, daca anul trecut cumparatorii cheltuiau, in medie, 15 euro, anul acesta lasa doar 10 euro la casele de marcat, suma fiind in mare proportie alocata produselor alimentare.
Capa spune ca scaderea puterii de cumparare s-a resimtit mai putin in cadrul magazinelor si asta datorita programului de fidelitate prin care posesorii de carduri G'Market au reduceri de preturi preferentiale la anumite produse. "Demarat acum ani de zile, se pare ca programul de fidelitate a avut un efect benefic pentru clientii nostri anul acesta, 65% dintre consumatorii nostri fiind totodata si posesorii de carduri de fidelitate", a afirmat Ali Capa, adaugand ca se asteapta ca acest numar sa creasca in 2010.
Tot anul viitor, retailerul vrea sa dezvolte si sa promoveze mai mult sortimentatia de produse bio, precum si cele dedicate delicateselor culinare din mai multe tari.
Saptamana aceasta, compania turca a anuntat ca a sporit capitalul lantului de supermarketuri cu 2,3 milioane de euro, pana la 6,4 milioane de euro, in scopul extinderii operatiunilor de retail. Oficialii grupului nu au oferit detalii despre investitiile programate pentru anul viitor, declarand doar ca "suntem in discutii pentru extinderea retelei in urmatorii ani".
Dupa un an 2007 cand si-a dublat numarul de unitati pana la sapte magazine, Anchor Grup a hotarat