ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei a analizat in intervalul 2 - 20 noiembrie principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV si TVR 1. Concluzia: Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral, iar posturile comerciale au acordat intaietate "subiectelor zilei", trecand programele electorale ale candidatilor in plan secund.
Agentia a dedicat, ca urmare a sesizarilor din mass-media, si un studiu de caz emisiunii "Nasul", difuzata de postul B1TV.
Principalele concluzii ale analizei ActiveWatch - AMP:
Subiectele zilei, considerate relevante pentru agenda jurnalistilor, si scandalurile de campanie au eclipsat platformele candidatilor, acestia fiind mult mai des identificati in ipostaza de analisti si comentatori. In cazul posturilor Antena 3, Realitatea TV si B1TV cadrul de dezbatere a fost in buna masura influentat de personalitatea moderatorilor.Cu exceptia zilei de 20 noiembrie, nu au fost identificate formate de dezbatere axate pe confruntarea dintre candidati. Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral (12 aparitii).Traian Basescu a fost prezent in doar 3 emisiuni electorale, insa prin reprezentarea sa de catre Sever Voinescu, in alte 6 aparitii (toate inregistrate la Realitatea TV), acesta a ocupat locul secund in topul vizibilitatii candidatilor.
Candidatii Remus Cernea, Ovidiu Iane si Constantin Rotaru au fost invitati doar in emisiunile organizate de postul public de televiziune.Emisiunile electorale au purtat amprenta personalitatii moderatorilor, acestia transferandu-si, fara rezerve, opiniile si perceptiile cu privire la starea de fapt si/sau invitati.Candidatii identificati la B1TV au avut aparitii singulare, cu exceptia lui Crin Antonescu, care a inregistrat 2 aparitii