Hunedoreanul ştie să modifice la nivel profesionist motoarele automobilelor pentru mai multă putere şi performanţă.
Reţeta e următoarea: iei un automobil de serie, îi setezi electronica, după care, dacă se impune, se updatează frânele, evacuarea şi suspensia.
Ca regulă, ritualul acesta transformă o maşină obişnuită într-o supermaşină şi o supermaşină, într-un monstru al şoselelor. Călin Săliştean este singurul hunedorean care ştie să tuneze motoare de automobile. Primul tuning profesionist l-a făcut acum opt ani.
„Am crescut puterea unui Opel Vectra de la 100 la 125 de cai putere, modificând pistoanele, cilindrii, supapele şi evacuarea. A fost primul meu tuning mecanic şi mi-a luat aproape un an”, spune tunerul. Pe lista de maşini tunate a hunedoreanului figurează la această oră peste 200 de automobile, printre care se numără şi trei bolizi care au primit „steroizii” necesari pentru a face faţă Campionatului Naţional de Raliuri.
Tuning cu laptopul
Sunt sute de parametri care trasează harta funcţionării unui motor de automobil modern. Prin softuri speciale, Călin Săliştean poate seta oricare din aceşti parametri pentru a obţine efectul de tuning dorit. Sunt doar două opţiuni.
EKO-tuning, prin care motorul devine mai economic, sau tuning de putere, prin care automobilul primeşte surplus de cai putere şi cuplu motor.
„Cu un an înainte de a opera pe un motor, am început să studiez aceşti parametri. Controlul la motor este total şi, dacă nu cunoşti detaliile, poţi face praf propulsorul. Pot seta cu laptopul absolut orice, de la cantitatea de fum scos la eşapament, la valoarea cuplului motor şi cantitatea de combustibil din amestecul de ardere”, spune specialistul.
Tuning pe X6
Piesa de rezistenţă pe panoplia de tuning a lui Călin Săliştean este un BMW X6. Prin preparare, puterea bolidului a crescut