Succesul repurtat de automobilele "low cost", domeniu în care Loganul grupului Renault a bătut recordul, îi incită şi pe alţi constructori de automobile să-şi încerce şansa. Astfel după ce indienii de la Tata au lansat Nano şi după ce tot cei de la Renault au anunţat un parteneriat în Asia tot pentru lansarea unui low cost inferior platformei Logan, un nou constructor anunţă că este interesat de segment. Hotărârea s-a luat după ce mai mulţi specialişti au concluzionat că până în 2020 în industria auto va fi era low cost.
Schimbarea priorităţilor
Astel, Škoda, filiala cehă a grupului Volkswagen, a ajuns la concluzia că s-a îndepărtat prea mult de "bază", orientându-se mai degrabă spre berline mari, bine echipate ce reflectă cu prisosinţă raportul preţ-calitate. Brusc, anunţă ieri "Les Echos", citând surse Škoda, inginerii uzinei din Cehia şi-au schimbat priorităţile. Prima este crearea unui vehicul din segmentul A (Renault Megane, Citroën C4), ce se va poziţiona între Fabia şi berlina mare Octavia, concepută însă economic, pornind de la modulele existente, pentru a putea astfel să afişeze un preţ mic. Acest tip de automobil nu va veni, însă, pe piaţă înainte de 2012. Preţul de bază (între 10.000 şi 12.000 euro) va fi superior celui al Loganului (7. 600 euro în Franţa), întrucât costurile de producţie din Cehia sunt mai mari decât cele din România. În plus, subliniază inginerii de la Škoda, ei nu vor să facă "nicio concesie în privinţa echipamentelor de securitate". Un alt proiect în studiu este construirea unui "citadin de poche", conceput de inginerii Škoda după ce au văzut ce succes au avut modelele Clio Renault sau Peugeot 107. Dar şi acest automobil mic nu va ieşi din uzină decât în 2011. Chiar dacă realizarea proiectelor mai sus menţionate necesită ceva timp, sunt de părere constructorii Škoda, ele vor contribui cu siguranţă la un reec