Subiectivitatea moderatorilor emisiunilor electorale, lipsa dezbaterilor dintre candidaţi, a informaţiilor despre platformele electorale şi tentative de intimidare a membrilor CNA sunt principalele zone sensibile ale performanţei presei româneşti în campania pentru alegerile prezidenţiale ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei a monitorizat în intervalul 2 – 20 noiembrie, principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV si TVR 1.
Subiectivitatea moderatorilor emisiunilor electorale, lipsa dezbaterilor dintre candidaţi, a informaţiilor despre platformele electorale şi tentative de intimidare a membrilor CNA sunt principalele zone sensibile ale performanţei presei româneşti în campania pentru alegerile prezidenţiale
ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei a monitorizat în intervalul 2 – 20 noiembrie, principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV si TVR 1. Totodată, ca urmare a sesizărilor din mass media, a dedicat un studiu de caz emisiunii „Nasul”, difuzata de postul B1TV.
Subiectele zilei şi scandalurile de campanie au eclipsat platformele candidaţilor în emisiunile de ştiri şi de profil, aceştia fiind mult mai des identificaţi în ipostaza de analişti şi comentatori. Cu excepţia zilei de 20 noiembrie, nu au fost identificate formate de dezbatere axate pe confruntarea dintre candidaţi iar emisiunile electorale au purtat în majoritatea covârşitoare a cazurilor amprenta personală a moderatorului.
“Anul acesta avem o campanie mai liberă şi mai dinamică decât cea din 2004, mai ales din perspectiva pluralismului. Însă credem că este riscant să confundăm rolul presei, între actor şi agent electoral. Cea mai periculoasă tendinţă în media este că jurnalistul devine egalul politicianului, şi asta este în dezavantajul presei, că se discreditează, al pol