Vanzarile SUV-urilor (masini de teren cu tractiune integrala) au inregistrat cea mai sustinuta crestere in ultimii ani, datorita lansarii unor modele din segmentul premium, cat si pe fondul prezentarii modelelor cu un pret mai accesibil. In acest an, cand piata auto s-a prabusit, SUV-urile au facut cel mai bine fata, cu un declin de "doar" 44%.
In prezent cele mai ieftine modele SUV de pe piata sunt produse de Fiat si Suzuki in Ungaria si au preturi pornind de la 12.000 - 14.000 de euro, cu tot cu TVA, dar incepand de anul viitor, acesti producatori vor avea concurenta si din partea Dacia, care va scoate pe piata primul off-roader al carui pret va pleca cel mai probabil de la aproximativ 12-14.000 de euro.
In topul celor mai ieftine SUV-uri, cu preturi pornind de la mai putin de 20.000 de euro, se mai gasesc acum modelele Hyundai Tucson, Skoda Yeti, Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail si Ford Kuga, potrivit datelor importatorilor centralizate de ZF.
"Vanzarile SUV-urilor din segmentul superior au inregistrat o scadere mai puternica in acest an. In general, acum clientii se orienteaza fie catre modele echipate cu motoare mici diesel, fie cu motoare economice pe benzina, precum FSI in cazul Volkswagen", a declarat Alin Tapalaga, directorul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania. In primele zece luni ale acestui an vanzarile SUV-urilor au inregistrat o scadere de 44%, la 8.578 de masini, cel mai redus ritm de scadere de pe piata locala, fara a lua in calcul si clasa monovolumelor, de aproape sapte ori mai mica. Comparativ, vanzarile autoturismelor de import au inregistrat un declin de 54% in aceeasi perioada.
Piata SUV-urilor s-a aglomerat foarte mult in ultimii ani, iar lupta pentru cota de piata intre producatori este cu atat mai acerba in aceasta perioada, cand vanzarile scad. Astfel, daca in anii '90 SUV-urile erau prez