Producatorii si retailerii de vin estimeaza ca vanzarile din decembrie le vor egala pe cele din aceeasi perioada a anului in cel mai optimist scenariu, dupa un an in care consumul a intrat pe un trend descendent si s-a intors in 2007.
In anii trecuti, luna decembrie aducea vanzari mai mari cu 10-30% comparativ cu anul precedent.
"Anul trecut in noiembrie aveam precomenzi pentru decembrie, insa in 2009 cred ca majoritatea vor fi pe ultima suta de metri", a spus Catalin Paduraru, unul dintre actionarii retailerului Vinexpert.
In cazul retailerilor, vanzarile pe care le inregistreaza in aceasta luna sunt echivalente cu trei - patru luni obisnuite. In aceasta perioada Paduraru spune ca va scadea si valoarea medie a unei sticle vandute de la peste 15 euro, sub aceasta valoare. "Anul acesta pare destul de axat pe vinuri romanesti, in conditiile in care au iesit multe titluri in zona premium", a mai spus Paduraru.
Vanzari prin promotii
Producatorii de vin sunt pesimisti in ceea ce priveste vanzarile pentru aceasta perioada, majoritatea asteptandu-se la vanzari mai mici sau similare fata de aceeasi perioada din 2008.
"Ca si anul trecut exista semnele unui usor declin al vanzarilor in aceasta perioada, mai mult pe segment corporate, de evenimente. Estimam ca vanzarile vor fi mai slabe decat anul trecut, multe companii renuntand la evenimentele de sfarsit de an. De aceea, exista premise ca vanzarile in luna decembrie sa fie mai mici decat in 2008", a spus Alina Rosu, director de marketing al Halewood.
Compania estimeaza ca la nivelul intregului an vanzarile vor fi similare cu cele din 2008, adica se vor situa la circa 11-12 mil. euro.
"Conditiile actuale ne obliga sa performam (...) prin promovarea vanzarilor cu ajutorul promotiilor. Acest aspect permite un rulaj crescut, dar o crestere putin semnificativa a cifrei de afaceri