Adevărul relatează în direct de la expoziţia auto californiană. În ciuda unui renume mondial pentru concepte si maşini verzi, demne de statul California, ediţia din acest an a fost de-a dreptul modestă.
Dacă este să ne raportăm la documentele oficiale ale Salonului californian, avem de-a face cu ceva premiere mondiale şi americane. Numai că o vizită a expoziţiei te aduce cu picioarele pe pământ. La nici un capitol, „LA Autoshow" nu excelează.
Statul California este cel mai draconic în materie de emisii de noxe, securitate rutieră şi legislaţie aferentă. Întotdeauna, aici, o pleiadă de concepte îşi făceau debutul prefigurând multe tendinţe. Anul acesta avem doar două companii care au salvat onoarea americanilor, în condiţiile în care nici una nu este propietatea unchiului SAM.
Pariul pe hibride
VW a prezentat „Up! Lite", un automobil hibrid în trei uşi care pretinde cel mai mic consum pentru o maşină cu patru locuri: 2,44 l/100 kilometri! Noul concept foloseşte un motor diesel TDI cuplat cu unul electric şi apelează la deja celebra cutie DSG ce echipează astăzi majoritatea modelelor VW. Up! Lite reuşeşte să emane doar 65 grame CO2/kilometri, un adevărat record pentru pentru un automobil hibrid, chiar mai puţin decât Toyota Prius. VW insistă că premiera mondială a conceptului este foarte aproape de realitatea care va urma în scurt timp.
Orgoliul nostru de europeni poate fi satisfăcut. Şi nu doar pentru faptul că mult aşteptatul Salon californian nu este cu nimic mai presus decât Salonul de la Geneva ci pentru că americanii au început să ia lecţii de la consumatorii europeni.
Premiere binecunoscute
Care credeţi că a fost cea mai importantă premieră a producătorului Ford? Ei bine, Fiesta! Adică un model cunoscut bine mersi de toată lumea pe la noi abia acum şi-a făcut debutul american demosntrând că „mic însemnă bun"! Care a fost