Carrefour finalizeaza astazi o investitie estimata la 1-2 milioane de euro intr-un supermarket situat in centrul comercial Winmarkt din Ploiesti, aceasta fiind ultima deschidere a grupului francez din 2009 la nivel local.
Magazinul are o suprafata de vanzare de aproximativ 900 de metri patrati si este a treia unitate deschisa de Carrefour in lantul Winmarkt, dupa inaugurarile din acest an de la Turda si Bistrita.
2009 este primul an in care retailerul francez a investit in deschideri de supermarketuri pe piata romaneasca, dupa ce in 2008 a depasit pragul de vanzari de un miliard de euro cu reteaua de hipermarketuri.
Intrarea Carrefour pe segmentul supermarketurilor s-a realizat in 2007 prin achizitia retelei de 21 de magazine Artima, detinute anterior de fondul de investitii Polish Enterprise Fund V administrat de Enterprise Investors. Valoarea tranzactiei a fost de 55 mil. euro, reprezentand aproape jumatate din vanzarile realizate in 2007 de Artima. Anul trecut, francezii au rebranduit magazinele Artima in Carrefour Express, insa in acest an au mers in expansiune pe un format diferit de cel al magazinelor preluate, unitatile noi fiind deschise sub brandul Carrefour Market. Reprezentantii retailerului au anuntat ca vor decide in curand pe care din aceste doua branduri va miza in urmatorii ani.
Investitiile companiei in extinderea retelei locale de supermarketuri din acest an pot fi estimate la 6-12 mil. euro, fiind deschise in total sase unitati.
De partea cealalta, pe segmentul hipermarketurilor Carrefour a redus puternic viteza de expansiune in 2009, comparativ cu nivelul investitiilor din ultimii doi ani. Reteaua va finaliza anul cu doua hipermarketuri noi, in Bucuresti si Oradea, fata de sapte unitati cate erau prevazute initial in planul de business al Carrefour pe termen mediu in Romania.
In prezent Carrefour opereaza 22 de h