- Economic - nr. 432 / 4 Decembrie, 2009 emersurile Ministerului Mediu de a stopa prezenta pe soselele tarii a unor autovehicule depasite atat tehnic cat si moral, masini care polueaza semnificativ atmosfera, se regasesc in diversele masuri pentru imbunatatirea Programului national de innoire a parcului auto, cunoscut ca Programul "Rabla". Daca, in anul trecut, Guvernul a dat peste 91 de milioane de lei pentru scoaterea din circulatie a 40.000 de autovehicule mai vechi de 12 ani, in acest an numarul vehiculelor disponibile pentru achizitionare prin acest program a fost mult mai mare, doar in lunile de vara au fost puse la dispozitia populatiei si agentilor economici peste 27.000 de masini, in timp ce pentru ultimele trei luni din acest an sunt disponibile 38.000 de vehicule, din care 10.000 destinate firmelor. Desigur, anul acesta fiind unul de criza economica si financiara acuta, nici populatia, dar nici agentii economici nu s-au inghesuit sa cumpere masini noi, chiar daca pentru predarea unui vehicul mai vechi de 10 ani beneficiaza de o suma in valoare de 3.600 de lei, analistii constatand, totusi, ca, in ultimele doua luni, este vorba de octombrie si noiembrie, numarul vehiculelor vandute, in raport cu lunile anterioare, este mai mare, nutrindu-se speranta ca la finele anului, in ciuda crizei economice, rezultatele sa fie, cat de cat satisfacatoare. Pentru impulsionarea schimbarii parcului auto, respectiv innoirea acestuia, Ministerul Mediului propune pentru anul 2010 noi masuri care sa impulsioneze atat populatia, cat si agentii economici sa recurga la prevederile Programului "Rabla". Astfel, proprietarul unui autovehicul predat unei firme de casare va primi un tichet valoric, un voucher, pe care il va putea instraina unei alte peroane, el nemaifiind obligat sa achizitioneze in nume propriu un vehicul nou. Mai mult, o persoana sau un agent economic poate d