Piaţa de papetărie ar putea să scadă cu minimum 30% anul acesta, la circa 200 milioane de euro, după ce tot mai multe companii au renunţat la achiziţia de produse pentru confortul la birou şi s-au concentrat pe produsele de bază.
Dacă în anii trecuţi companiile achiziţionau şi produse mai scumpe, care să le asigure confortul la birou, anul acesta produsele de acest tip sunt încă în stoc, fiind achiziţionate doar ocazional. Companiile au cumpărat însă produsele standard, de la diverse tipuri de pixuri la hârtie, spune Dan Popa, directorul Depozitului de Papetărie. Produse de genul suportului de sprijinit picioarele sau a mapelor de piele nu mai au aşa mare căutare.
Că piaţa va scădea cu 30% sunt de părere şi reprezentanţii RTC Proffice, divizia de papetărie a grupului RTC şi unul dintre principalii jucători pe această piaţă. "Dacă la nivelul lui 2008 vorbeam despre o valoare globală a pieţei în jurul cifrei de 300 milioane de euro, pentru 2009 estimăm o contractare a acesteia cu cel puţin 30%, cu o depreciere mai mare în primul semestru al anului", a declarat Eliza Niţescu, Marketing & Communication Manager al RTC Proffice. Emil Deliu, director general al companiei Austral, explică faptul că principalul motiv pentru această scădere sunt concedierile la care au apelat multe companii. "Afacerile au scăzut în general anul acesta pe toate domeniile. Astfel că multe companii fie au dat faliment, mulţi oameni rămânând fără un loc de muncă, fie au apelat la reducerea numărului de angajaţi. Cum produsele de papetărie se adresează angajaţilor, este firesc ca în urma scăderii acestui număr să scadă şi nevoia de astfel de obiecte", a explicat Emil Deliu.
EFECTELE CRIZEI
Compania Austral, cu afaceri de 10,3 milioane de euro în 2008, a înregistrat o scădere de 19% în trimestrul unu al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.