Dacă ai un cont la Raiffeisen, fără să semnezi niciun document, în urma unei simple conversaţii telefonice, poţi ajunge asigurat la AIG. Banii de prime sunt reţinuţi de bancă, deşi nu are mandat scris. Compania AIG Life le vinde prin telefon clienţilor persoane fizice ai Raiffeisen Bank asigurări care acoperă riscurile de îmbolnăvire şi accident, fără ca viitorii asiguraţi să semneze vreun document. Plata poliţelor urmează să fie făcută prin debitarea automată
Dacă ai un cont la Raiffeisen, fără să semnezi niciun document, în urma unei simple conversaţii telefonice, poţi ajunge asigurat la AIG. Banii de prime sunt reţinuţi de bancă, deşi nu are mandat scris.
Compania AIG Life le vinde prin telefon clienţilor persoane fizice ai Raiffeisen Bank asigurări care acoperă riscurile de îmbolnăvire şi accident, fără ca viitorii asiguraţi să semneze vreun document. Plata poliţelor urmează să fie făcută prin debitarea automată a contului clientului deschis la Raiffeisen şi nici pentru aceasta nu se solicită vreo semnătură, ci numai acordul telefonic. Ambele sunt obţinute în aceeaşi conversaţie.
Potrivit unui ordin al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), când vând asigurări companiile trebuie să-şi informeze clienţii în scris, sub semnătură, „pentru a exista confirmarea că aceştia au luat cunoştinţă despre conţinutul informaţiilor.“ Aceste condiţii de informare trebuie respectate atât în cazul potenţialilor asiguraţi persoane fizice, cât şi în cazul celor existenţi.
Reprezentanţii AIG susţin, într-un răspuns transmis pe e-mail, că nu încalcă aceste prevederi deoarece clienţii „primesc informaţii în scris înainte de încheierea contractului“. Însă, momentul în care contractul este încheiat nu e clar.
În plus, potrivit legislaţiei primare în vigoare, contractele de asigurări se încheie doar în formă scrisă. Şi şeful AIG, Theodor Alexandre