Apolodor Com Impex, una dintre cele mai mari firme de constructii cu capital romanesc, cu un business de peste 95 mil. euro, estimeaza ca in cel mai bun caz piata constructiilor va inregistra cresteri abia in mai 2010, iar in cel mai rau caz, septembrie 2010 va marca depasirea crizei.
Compania care si-a inceput businessul in 1992 cu activitati de demolare este in prezent unul dintre principalii constructori specializati in structuri si lucrari de infrastructura. Apolodor si-a schimbat strategia radical anul acesta si s-a implicat ca subcontractor pentru tronsonul de autostrada Arad-Timisoara (32 km), reabilitarea centrului istoric din Capitala si stadionul Lia Manoliu.
Recent, Apolodor a castigat si un contract de antreprenor general pentru constructia unui nou pod rutier peste canalul Dunare-Marea Neagra in valoare de 19,44 mil. euro. Podul va fi construit la kilometrul 0+540 al canalului si va conecta sudul Portului Constanta cu autostrada Bucuresti-Constanta, urmand sa lege partea de nord cu partea de sud a Portului Constanta.
E nevoie de investitii directe in economie
"Printre factorii care vor determina cresterea anul viitor se numara reluarea investitiilor directe in economie. Intentionez sa extind numarul de proiecte de infrastructura. Rememorez cu placere vremurile cand contractele private din business reprezentau cea mai mare pondere din activitatea noastra", afirma Radu Ouatu, directorul general si proprietarul companiei Apolodor Com Impex.
El considera ca statul ar trebui sa fie mai agresiv in monitorizarea proceselor de licitatie si sa fie mai exigent cu felul in care sunt executate lucrarile de constructie a proiectelor de infrastructura. "Pe vremuri de criza, cand banii sunt putini, nu trebuie ridicate obstacole in calea firmelor care vor sa participe la licitatii, micsorand astfel numarul acelora care pot castiga li