Companiile mici de credite de consum care nu sunt afiliate la o banca si au o cota de piata de sub 5% probabil nu vor supravietui, se arata intr-un studiu Roland Berger, realizat la nivelul Europei Centrale si de Est in colaborare cu Asociatia Europeana de Management si Marketing Financiar (EFMA).
"Companiile de talie medie de credite de consum ar trebui sa se consolideze fie prin achizitia altor companii mai mici de pe piata, fie prin acceptarea unei formule hibride, adica integrarea intr-o banca universala", a declarat Hendrik Bremer, partener la firma Roland Berger, una dintre cele mai mari companii de consultanta de business la nivel global, cu incasari anuale de 80 de milioane de euro de la clientii companii de servicii financiare.
Pe piata locala de credite de consum opereaza atat companii mari precum Cetelem - divizia bancii franceze BNP Paribas si BRD Finance - detinuta de francezii de la Société Générale, cat si alte companii precum Credex - detinuta de retailerul de electrocasnice Altex, Ralfi - membra a grupului american GE Money, TBI Credit - detinuta de israelieni. In primavara, in plina criza, italienii de la UniCredit au lansat o firma proprie de consumer finance. Mai activeaza in Romania si firme de credite de consum la domiciliu, precum Provident.
Studiul Roland Berger mai arata ca majoritatea companiilor de credite de consum estimeaza pentru 2010 marje brute de profit mai mici decat in 2007 si o crestere a volumului de credite mai redusa decat in 2008.
Companiile mici de credite de consum care nu sunt afiliate la o banca si au o cota de piata de sub 5% probabil nu vor supravietui, se arata intr-un studiu Roland Berger, realizat la nivelul Europei Centrale si de Est in colaborare cu Asociatia Europeana de Management si Marketing Financiar (EFMA).
"Companiile de talie medie de credite de consum ar trebui sa se consolideze