Din 2010, limuzina de lux germană are o misiune dificilă: să se facă remarcată într-un grup restrâns de topmodele rutinate, ostentative, pentru care succesul este singura opţiune.
Piaţa limuzinelor de lux este o afacere disputată de o mână de jucători. Investiţiile sunt mari, rezultatele aşteptate trebuie să fie pe măsură. Luptele, care se dau cu arme similare, întotdeauna de ultimă generaţie, se câştigă sau se pierd, vremelnic, mai degrabă pe percepţii, decât pe chestiuni concrete.
Balanţa înclină foarte puţin şi alternativ, în favoarea unuia sau a altuia dintre combatanţi. Învingător este clientul cu bani, megastarul sau mogulul, cel care îşi poate permite să achiziţioneze o maşină trofeu ce înglobează toate cunoştinţele acumulate de producătorii auto de-a lungul deceniilor.
Audi a prezentat, săptămâna aceasta, noua generaţie a limuzinei de lux A8, modelul care va concura BMW Seria7, Mercedes-Benz Clasa S, Lexus LS, Jaguar XJ şi Maserati Quattroporte.
A8 va fi comercializat din primăvara anului viitor. Preţurile vor fi ceva mai mari ca ale versiunilor disponibile în prezent. În România, cel mai ieftin A8 costă acum 75.000 de euro cu TVA (versiunea A8 3.0 TDI quattro).
Designerii Audi au grefat pe caroseria lui A8 cele mai cunoscute detalii stilistice prezente deja pe mai modestul A4, în special în părţile frontală şi posterioară.
La fel ca şi precedenta generaţie, noua berlină foloseşte pe scară largă aliajele de aluminiu. Noul A8 a crescut în dimensiuni. Versiunea standard are o lungime de 5,13 metri şi o lăţime de 1,94 metri.
Gama de motorizări va fi compusă, iniţial, din două unităţi V8, de 4.2 litri – una pe motorină, alta pe benzină, ambele supraalimentate.
După lansare, A8 va mai primi un V6 TDI. Unitatea, de 3.0 litri, va fi disponibilă pe două paliere d