Din punctul de vedere al vanzarilor de produse electronice si IT, Romania a ramas cel mai in urma din intreaga regiune central si est europeana, cu o scadere de 60% anul acesta, apreciaza K.Y. Lee, CEO al BenQ Corporation.
Scaderea se reflecta inclusiv in afacerile BenQ in Romania, care se vor cifra anul acesta in jurul a cinci milioane de euro, mai putin de jumatate fata de nivelul de 12,8 de milioane de euro inregistrat de companie in 2008, un an, de asemenea, mai slab cu 30% fata de cel precedent.
Motivul pentru care vanzarile companiei s-au diminuat atat de dramatic a fost orientarea companiei pe segmentul de retail, vanzarile prin intermediul distribuitorilor Scop Computers, RHS, Asbis, IT Direct si Darer evoluand in consecinta.
"Pentru anul viitor, ne asteptam la o crestere de 10-15%, insa nu vom mai vedea cifrele din 2007 prea curand", estimeaza Mike Borze, managing director in cadrul BenQ pentru Europa Centrala si de Est. Conform celor mai recente statistici interne, BenQ Romania a inregistrat crestere in ultimul trimestru si o cota de piata de 29,2% pe segmentul proiectoarelor si de 9% pentru monitoarele LCD, categorii de produse care vor reprezenta anul acesta 80% din cifra de afaceri a companiei, adica in jur de patru milioane de euro.
Cele 23 de piete aflate sub coordonarea lui Borze au inregistrat in ansamblu o crestere de 25% in luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, avans care a echilibrat scaderile din Europa de Vest, asa incat intreaga piata europeana, care reprezinta aproape o treime din afacerile BenQ, s-a mentinut la acelasi nivel, sustine K.Y. Lee.
Cea mai mare crestere a avut-o Cehia, o piata care nu sufera de o criza reala, urmata de Grecia si Serbia, tarile cu cele mai bune vanzari din regiune fiind de altfel Polonia, Cehia si Grecia, urmate pe locul al patrulea de Romania. @N