"Set de anvelope de iarna cadou!", "Test de lumini gratuit!", "Oferte speciale de sarbatori" sunt doar cateva din mesajele la care apeleaza strategic in decembrie dealerii auto pentru a atrage clientii in showroomuri sau in serviceuri, in conditiile unei piete auto care nu se opreste din scadere.
Tot in premiera, la campania de sfarsit de an participa si Dacia - atat cu oferte gen "avantaj client", cat si cu oferte de discounturi, in conditiile in care in anii anteriori acestea erau practic inexistente.
"In luna decembrie vor exista aproape la toti dealerii campanii de lichidare a stocurilor de masini cu motoare Euro 4, determinate de reintrarea in vigoare a taxei de poluare pentru motoarele mai mici de 2,0 litri", spune Alin Tapalaga, director general Porsche Inter Auto.
Odata cu revenirea taxei de poluare preturile masinilor se vor majora cu cateva sute de euro. Spre exemplu, taxa pentru un model Dacia Sandero cu motor pe benzina de 1,6 litri va fi de aproape 800 de euro si de 671 de euro in cazul uneia cu motor diesel de 1,5 litri. Pe de alta parte, taxa de poluare nu se va plati pentru modelele Euro 5 si nici pentru hibride precum Toyota Prius sau Honda Insight.
"Mos Craciun a venit in vara"
Pentru a reduce stocurile acumulate, in acest an dealerii si importatorii de pe piata locala au dus cele mai agresive campanii de discounturi din ultimii zece ani, cu reduceri de preturi de pana la 50%, in special in cazul SUV-urilor sau limuzinelor premium.
"Discounturi mai mari nu vor fi acum in piata. Cel mult vor fi «personalizate» cu Mos Craciun, dar la o analiza mai atenta clientii vor putea observa ca un astfel de «Mos» a fost si in vara, nu numai acum in decembrie", a spus Nicolae Sorescu, seful Radacini Motors, dealer Opel si Chevrolet.
Daca in anii anteriori vanzarile din decembrie erau doar cu cateva procente sub cele din oct