Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR) a desemnat săptămâna trecută, prin vot, „SUV-ul Anului 2010”. Modelul Mazda CX-7 facelift a întrunit cel mai mare punctaj, clasându-se pe primul loc în acest top.
Chiar dacă „febra SUV" (Sport Utility Vehicle) a intrat mai degrabă în hipotermie, odată cu criza economică, starea precară a şoselelor din România şi pofta de evadare în offroad menţin interesul pentru acest segment. UZEAR a organizat, în luna noiembrie, concursul „SUV-ul Anului 2010 în România".
Membrii juriului au efectuat teste de comportament offroad şi pe şosea pentru a decide, prin vot, câştigătoarea acestui titlu. Juriul a selectat 23 de maşini pentru concurs. Modelele selectate trebuiau să îndeplinească următoarele condiţii: să fie modele noi, facelifturi, modele cu motorizări noi şi să aibă tracţiune integrală.
SUV-urile eligibile sunt sau vor fi în curând disponibile pe piaţa din România. Cele 10 finaliste au fost analizate în timpul unor drive-teste. În urma votului celor 28 de jurnalişti auto, din Capitală şi din ţară, pe locul întâi s-a situat modelul Mazda CX-7 facelift, cu 133 de puncte, urmat de Subaru Outback, cu 123 de puncte, şi Renault Koleos, cu 106 puncte.
Mazda CX-7
Mazda CX-7 facelift este prezentă în showroomurile din România din luna octombrie a acestui an. SUV-ul nipon este disponibil cu motorizarea diesel de 2,2 litri MZR-CD care dezvoltă 173 CP. Preţul de pornire, cu toate taxele incluse, pentru modelul echipat cu motorul diesel, este de 28.290 de euro. Vârful de gamă, "Revolution Top" - echipat cu motorul diesel sport turbo DISI, de 2,3 litri (cu injecţie directă de combustibil) şi o putere de 260 CP, obţinută la 5.500 rpm - costă 34.090 euro cu TVA.
Subaru Outback
Subaru Motors Trading a lansat oficial, în România, în luna noiembrie, n