Cu buzunarele tot mai goale, românii nu îşi mai permit să irosească bani pe mese copioase în oraş. Astfel, fie au redus la maximum vizitele la restaurant, fie au trecut la un meniu mai sărăcăcios. Cele mai importante reţele de restaurante au reacţionat rapid la modificarea obiceiurilor de consum ale clienţilor lor. Fie că au redus numărul angajaţilor, fie că au rămas la aceeaşi schemă de personal şi au scăzut salariile, cu toţii au negociat cu furnizorii reduceri de preţ
Cu buzunarele tot mai goale, românii nu îşi mai permit să irosească bani pe mese copioase în oraş. Astfel, fie au redus la maximum vizitele la restaurant, fie au trecut la un meniu mai sărăcăcios.
Cele mai importante reţele de restaurante au reacţionat rapid la modificarea obiceiurilor de consum ale clienţilor lor. Fie că au redus numărul angajaţilor, fie că au rămas la aceeaşi schemă de personal şi au scăzut salariile, cu toţii au negociat cu furnizorii reduceri de preţuri la materia primă.
Meniurile promoţionale, condimentate cu reduceri de preţuri, au fost preparate exact pe noul profil al consumatorilor. Campaniile de meniuri speciale s-au potrivit de minune cu gusturile unui public iubitor de mâncare „ca la carte”, dar cu venituri mai scăzute.
„Avem o reducere a notei de plată cu 10%-15%, în medie, gândindu-ne că numai campaniile de meniuri speciale au un discount de 35%”, a declarat pentru capital.ro Dragoş Petrescu, proprietarul grupului Trotter Prim, care deţine lanţurile de restaurante City Grill şi Buongiorno, cafenelele City Cafe şi localurile Caru' cu Bere şi Hanu’ Berarilor Interbelic.
Valentin Sălăgean, acţionar al lanţului de restaurante Trattoria Il Calcio, nu este adeptul reducerii preţurilor. Totuşi, constrâns fiind de contextul economic, acesta le-a cerut furnizorilor să nu mai aplice majorări de preţuri la