Este greu să găseşti pe piaţa auto europeană modele care să îmbine sportivitatea cu emisiile reduse de noxe. BMW 116d pare a fi exponentul cel mai de seamă al acestei noi specii. Este cel mai mic BMW în care pot sta, relativ confortabil, cinci persoane. Are cinci uşi (dar există şi varianta cu trei), are un portbagaj cel puţin rezonabil şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în ceva mai mult de 10 secunde. Peste toate acestea, emisiile sale de CO2 sunt de numai 118 g/km. Pe scurt,
Este greu să găseşti pe piaţa auto europeană modele care să îmbine sportivitatea cu emisiile reduse de noxe. BMW 116d pare a fi exponentul cel mai de seamă al acestei noi specii.
Este cel mai mic BMW în care pot sta, relativ confortabil, cinci persoane. Are cinci uşi (dar există şi varianta cu trei), are un portbagaj cel puţin rezonabil şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în ceva mai mult de 10 secunde. Peste toate acestea, emisiile sale de CO2 sunt de numai 118 g/km. Pe scurt, acestea sunt principalele motive pentru care am decis să testăm un BMW Seria 1. Şi nu unul oarecare, ci pe acela indicat de producător ca fiind cel mai puţin poluant din întreaga gamă de vehicule comercializate de constructorul german.
Comparaţie dificilă, concurenţi puţini
Când principala grijă a unui şofer este aceea de a proteja cât mai bine mediul, singurele opţiuni pentru achiziţionarea unui nou vehicul sunt fie micuţele maşini de oraş gen Smart fortwo, Toyota iQ sau Mini Cooper, fie ceva mai încăpătoarele, dar pretenţioasele hibride ca Toyota Prius sau Honda Insight şi Civic. Dacă, pe lângă pretenţia de a deţine o maşină „verde”, posesorul îşi doreşte să poată conduce sportiv şi să îşi poată transporta întreaga familie cu bagajele aferente în concediu, alegerea devine mult mai uşoară. Din totalul de peste 20 de modele cu emisii de maximum 120 g CO2/km, rămân eligible doar vreo cinci