* un studiu realizat în mediul urban relevă că peste 50% dintre români vor cheltui mai puţini bani pentru sărbătorile de iarnă din acest an
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, criza financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1.523 lei, aproximativ 52% dintre respondenţi declarând că această sumă este mai mică decât cea alocată anul trecut.
Potrivit studiului, reducerea cheltuielilor pentru sărbătorile de iarnă se va face în primul rând prin renunţarea la anumite produse pe care anul trecut le-au cumpărat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Crăciun (70,4% dintre intervievaţi), bradul de Crăciun (56,5%), băuturile alcoolice (40,9%), prăjituri/cozonaci (32,7%), dar şi alte tipuri de produse printre care electronice şi electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, bijuterii, cosmetice şi parfumuri, excursii şi produse de lux. Bugetul pentru cadouri a fost şi el afectat de criză, fiind pentru aproape 50% dintre participanţii la studiu mai mic ca anul trecut. Tipurile de cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sunt articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucării (30,6%), ciocolată/cafea (20,4%), cărţi (17,4%) şi bijuterii/ceasuri (14,8%).
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 16 - 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 - 65 ani. * un studiu realizat în mediul urban relevă că peste 50% dintre români vor cheltui mai puţini bani pentru sărbătorile de iarnă din acest an
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, criza financiară afectează şi sărbătorile de iarnă ale românilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1.