Aproape 18.000 de suveniruri cu operele brâncuşiene au fost vândute în acest an de către Centrul de Artă şi Cultură Constantin Brâncuşi din cadrul Primăriei Târgu-Jiu.
Conducerea instituţiei a realizat o inventariere a vânzărilor realizate. Astfel, potrivit lui Sorin Buliga, directorul Centrului Brâncuşi, cel mai bine s-au vândut vederile. Dintre turiştii străini, italienii sunt cei mai mari cumpărători ai suvenirurilor, urmaţi de francezi şi nemţi.
Aproape 13.000 de ilustrate au fost comercializate. Şi brelocurile au fost foarte căutate, 2.500 de bucăţi ajungând la cei care au trecut pe sub Poarta Sărutului. Printre suvenirurile la care vânzarea a mers bine s-au mai numărat insignele şi cănile. 1.400 de insigne şi 228 de căni au fost cumpărate de vizitatori. Suma încasată în urma vânzării de suveniruri este de peste 28.000 de lei.
Centrul nu percepe adaos comercial
Centrul Constantin Brâncuşi nu pune niciun fel de adaos comercial la suvenirurile pe care le vinde. Sorin Buliga spune că o parte din preţul de vânzare este virat în contul firmei Visarta din Bucureşti, care administrează drepturile de imagine:
„Suvenirurile sunt realizate de trei firme din Târgu-Jiu, care au fost selectate după ce produsele realizate au fost analizate de o comisie de specialişti. Preţurile sunt de producător, pentru că nu avem voie să punem un adaos. Opt la sută din preţul de vânzare merge către firma Visarta“. Această societate administrează în România drepturile de imagine asupra operelor lui Brâncuşi.