Micuţii aşteaptă deseară daruri la modă şi foarte costisitoare pe care le-au ales cu câteva săptămâni în urmă. Clasica ciocolată şi portocalele au fost înlocuite de cei mici cu pretenţii care „ard” buzunarele părinţilor.
În aşteptarea Sfântului Nicolae, cei mici şi-au pregătit deja ghetuţele şi sunt nerăbdători să vadă cu ce-i va încânta Moşul. Dacă în urmă cu câţiva ani, îşi doreau doar dulciuri şi fructe, acum, copiii şi-au crescut pretenţiile. Clasica ciocolată şi cele câteva portocale nu mai sunt de ajuns. Nici chiar păpuşa Barbie şi maşinuţele nu mai sunt la mare căutare.
În top se află ATV-urile, jocurile video, vapoarele care merg singure pe apă şi avioanele zburătoare. De pe listă nu pot lipsi un play-station şi un laptop în miniatură. „Eu vreau ca Moş Nicolae să îmi aducă un ATV. Locuiesc la curte şi am unde să îl parchez. Am auzit însă că, de data aceasta, primul Moş e mai sărac, dar sper ca al doilea, Moş Crăciun, să îmi îndeplinească dorinţa”, a spus Mihaela Gligor, elevă în clasa a V-a.
Inspiraţie de la televizor
Prietena sa, Mariana, este ceva mai modestă şi îşi doreşte doar o revistă, însă nu una oarecare, ci una cu Hannah Montana. Nici băieţii nu se lasă mai prejos. În timp ce unii speră să capete cel puţin o minge de fotbal şi o pereche de ghete, alţii visează la un play-station. Pentru a fi pe placul copiilor, magazinele de profil vin cu oferte pe măsură.
„Comparativ cu alţi ani, când părinţii ne întrebau ce să cumpere celor mici, acum ei deja ştiu ce îşi doresc copiii. Cele mai căutate sunt jucăriile cărora li se face reclamă la televizor, la finalul desenelor animate”, a declarat Florina Sebeştyen, comerciantă. În magazinele din Deva, un laptotp Karaoke, cu 88 de activităţi, vocabular în patru limbi şi alarmă de trezire a copilului, costă 250 de lei. Dacă nu aveţi atât de mulţi bani, vă puteţi rezuma la un alfab