Acum opt ani, erau comercializate 14.688 de vehicule de transport sub 3,5 tone, pentru ca în 2008 piaţa să ajungă la aproape 36.000. În acest an, plafonul maxim va fi în jur de 14.000 de unităţi. Scăderea dramatică a vânzărilor de autovehicule din România nu mai este o noutate pentru nimeni. De cele mai multe ori însă, analiştii se mărginesc să pună sub lupă segmentul autoturismelor, neluând în seamă o zonă a pieţei despre care se spune că reflectă fidel evoluţia eco
Acum opt ani, erau comercializate 14.688 de vehicule de transport sub 3,5 tone, pentru ca în 2008 piaţa să ajungă la aproape 36.000. În acest an, plafonul maxim va fi în jur de 14.000 de unităţi.
Scăderea dramatică a vânzărilor de autovehicule din România nu mai este o noutate pentru nimeni. De cele mai multe ori însă, analiştii se mărginesc să pună sub lupă segmentul autoturismelor, neluând în seamă o zonă a pieţei despre care se spune că reflectă fidel evoluţia economică a unei ţări: vehiculele comerciale. Legătura dintre maşinile de transport şi economie este simplă: majoritatea celor care cumpără astfel de vehicule au cu siguranţă o firmă, fie ea cât de mică, iar achiziţionarea unui nou mijloc de transport arată că are resursele necesare pentru a se dezvolta.
Scădere de 70%
Situaţia vânzărilor de vehicule comerciale este mult mai dramatică decât cea vizibilă pe piaţa autoturismelor. În timp ce comerţul cu autoturisme a scăzut în primele zece luni din acest an cu 54% faţă de perioada similară din 2008, piaţa vehiculelor de transport a scăzut cu nu mai puţin de 70%. „E mult mai greu acum să convingem clienţii. Dacă anul trecut sau acum doi ani erau suficiente două-trei zile sau chiar mai puţin pentru a încheia un contract pentru o flotă, acum negocierile durează mult mai mult. Clientul vine, îi facem o ofertă şi apoi ia la rând majoritatea concurenţilor, ca să vadă dacă găseş