După ce s-a ascuns de presă timp de 18 ani, de când are afaceri în România, Eli Davidai, cunoscut pentru readucerea în România a brandului Pepsi, iese în public şi anunţă o campanie de achiziţii, în special în FMCG. Ar fi putut fi pe locurile fruntaşe ale Top 300 Capital dacă statul român nu i-ar fi refuzat cetăţenia pe un motiv destul de bizar. „Au considerat că nu sunt sociabil“, spune Eli Davidai, om de afaceri de origine israeliană, cu afaceri grele în
După ce s-a ascuns de presă timp de 18 ani, de când are afaceri în România, Eli Davidai, cunoscut pentru readucerea în România a brandului Pepsi, iese în public şi anunţă o campanie de achiziţii, în special în FMCG.
Ar fi putut fi pe locurile fruntaşe ale Top 300 Capital dacă statul român nu i-ar fi refuzat cetăţenia pe un motiv destul de bizar. „Au considerat că nu sunt sociabil“, spune Eli Davidai, om de afaceri de origine israeliană, cu afaceri grele în România şi în lume, de la industria alimentară şi FMCG la tutun, IT, media şi, desigur, bijuterii. În schimb, a fost considerat de către Agenţia Română pentru Investiţii Străine (ARIS) investitor strategic, încă de acum cinci ani, când aportul său de capital în România atinsese 30 de milioane de euro. Acum, valoarea investiţiilor lui Davidai în România se ridică la 100 de milioane de euro, însă acestuia nu îi place, ba chiar se fereşte să vorbescă despre afacerile sale. A fugit de presă şi de publicitate cât a putut. Până acum.
Numele lui Eli Davidai se leagă, oficial, de Quadrant Amroq Beverages (QAB), îmbuteliatorul local Pepsi, brand pe care acesta l-a readus pe piaţa autohtonă în 1991, după ce a constatat că „pe vremea când salariul mediu din România era de 80 de dolari, oamenii erau dispuşi să plătească, pe sub tejghea, echivalentul a 1 dolar pentru o sticlă de Pepsi“. Omul de afaceri a vândut QAB către PepsiAmericas, într-o tranzacţi