Companiile care doresc sa inceapa o afacere in China trebuie sa tina cont, mai presus de toate, de obiceiurile locale si preferintele consumatorilor chinezi, mai ales atunci cand vine vorba de brand.
Din pacate, desi China este tara cea mai rapida din lume in ceea ce priveste sectorul retail, prea multi manageri straini de pe piata chineza se confrunta cu probleme.
Daca nu invata sa se adapteze, firmele pot pierde accesul la cea mai buna piata de retail. In mod paradoxal, chiar si marile companii a facut astfel de greseli, cand si-au extins afacerile in China.
Un astfel de exemplu este compania Apple, care a vandut luna trecuta, cand a intrat pe piata din China, doar 5.000 de iPhone-uri, fata de 65.000 de exemplare vandute in Coreea. Desi este prea devreme pentru a declara ca iPhone a fost un esec in aceasta tara sau ca este vorba de o lansare ratata, marea intrebare este "unde a gresit Apple?".
Apple sa fi trebuit sa ceara cateva sfaturi de la constructorul german de automobile BMW, marca ce a reprezentat un adevarat succes in China. Modelul cumparatorului chinez de masini de lux, cum ar fi BMW, Mercedes si Bentley, are 40 de ani, mult mai putin decat in alte piete. El are un sofer pentru zilele de lucru, dar ii place sa-si conduca singur automobilul la sfarsit de saptamana. BMW s-a acomodat cerintelor locale, marind spatiul pentrtu pasagerii din spate la seria 5 a automobilelor. De asemenea, a creat primul site de socializare, MyBMWClub.cn, prin care tinerii proprietari pot sa apeleze la sfaturile expertilor.
Datorita acestei strategii, pana in luna octombrie a acestui an, BMW a vandut 71.952 de vehicule in China, in crestere cu 36,7% fata de anul 2008, cand a vandut 52.622 de autoturisme. China a devenit acum cea mai mare piata companiei pentru automobilele din Seria 7 si a patra piata per ansamblu, confo