Pe măsură ce producţia în regim lohn se diminuează, adevăratul outsourcing îşi face loc pe piaţă cu servicii de management al infrastructurii, pe un segment în creştere cu circa 35% în 2010. Tot mai mulţi jucători de pe piaţa de outsourcing atrag atenţia că România a ajuns la limita de sus, unde această activitate a devenit deja destul de scumpă, şi preţurile nu mai pot fi crescute prea mult. „Mai există încă puţin loc de creştere, după care urmează o stagnar
Pe măsură ce producţia în regim lohn se diminuează, adevăratul outsourcing îşi face loc pe piaţă cu servicii de management al infrastructurii, pe un segment în creştere cu circa 35% în 2010.
Tot mai mulţi jucători de pe piaţa de outsourcing atrag atenţia că România a ajuns la limita de sus, unde această activitate a devenit deja destul de scumpă, şi preţurile nu mai pot fi crescute prea mult. „Mai există încă puţin loc de creştere, după care urmează o stagnare“, este de părere Alexandru Lăpuşan, directorul general al Zitec, companie specializată în outsourcing software, dar care în ultimul an a dezvoltat linii complet noi de business, inclusiv în domeniul tehnologiilor web, tocmai pentru a evita această plafonare.
Afirmaţie cât se poate de adevărată, dacă vorbim de outsourcingul de producţie de software. Însă termenul outsourcing înseamnă mult mai mult, externalizarea activităţilor altele decât cea de bază fiind pe lista de priorităţi a din ce în ce mai multor companii atât din România, cât şi din lume. „Adevăratul outsourcing nu este producţia de software în sistem lohn mai mult sau mai puţin evident, prin care se exportă, practic, forţă de muncă“, spune Călin Rangu, director general al IIRUC Service, companie parte din Raiffeisen Informatik. „Outsourcing înseamnă servicii de infrastructură, client management, iar acest segment va creşte în continuare“.
Inerţie doborâtă de criză