PROFESIONIŞTI. Moşii „adevăraţi” de anul acesta trebuie musai să poarte costume de firmă şi să fie buni actori, pentru a juca şi rolul lui Cupidon. Sursa: Arhiva personală
După ce l-a trimis azi-noapte pe Moş Nicolae la înaintare, Moş Crăciun se relansează cu alte tendinţe anul acesta. Printre cele mai haioase misiuni pe care le primeşte de la oamenii mari este să fie peţitor sau să-l joace, într-un rol simplu şi de efect, pe Cupidon.
Aşa a fost trimis Moşul cu un inel de logodnă într-un birou dintr-o multinaţională sau să împace c-o floare un cuplu. Şi pentru că nu lucrează niciodată singur, apelează la spiriduşi. Lor le trimite apoi chitanţa şi urările de bine.
Afacerile cu Moş Crăciuni au apărut în anii ’90. Chiar dacă durează două săptămâni pe an, antreprenorii spun că este o ocupaţie mai mult de suflet, decât de profit.
Orişicum, concurenţa între Moşi este atât de mare, încât în fiecare an o noutate te poate face preferatul copiilor. Ultima modă a Sărbătorilor de Iarnă este ca Moşii să-şi joace cât mai autentic rolul, să nu sperie pe nimeni şi să ştie să asculte poezii şi năzbâtii.
În roluri de 30 de minute
Ioanid Apostol se poate lăuda că a fost printre primii Moşi de închiriat din Bucureşti. În ’95, când era încă student, a acceptat să joace rolul Moşului pentru copiii câtorva rude şi cunoştinţe. Poate spune că de acolo a început pentru el „totul”.
Mihăiţă, un copil căruia i-a dus cadouri în ’95, l-a convins să dezvolte această ocupaţie. Chiar dacă Mihăiţă are acum 18 ani, Moşul Ioanid încă îl mai vizitează în Ajun.
Ioanid Apostol şi-a făcut imediat firmă de organizări petreceri, iar ca nişă, iarna, închiriază Moşi. Rezervările încep să-i vină din august- septembrie la www.mos-craciun-inchiriere.ro, iar pregătirile se fac în noiembrie, când se pune pe aranja