Într-o perioadă în care piaţa muncii este caracterizată de instabilitate, neînţelegerile cu şeful pot fi cel mai urât coşmar. Acum, orice angajat are emoţii când vine vorba de locul de muncă. Miile de concedieri, scăderile salariale şi şomajul în creştere i-au transformat pe majoritatea salariaţilor în nişte persoane anxioase, temătoare. Multi dintre ei văd în orice şedinţa posibilitatea pierderii locului de muncă. Experţii din resurse umane susţi
Într-o perioadă în care piaţa muncii este caracterizată de instabilitate, neînţelegerile cu şeful pot fi cel mai urât coşmar. Acum, orice angajat are emoţii când vine vorba de locul de muncă. Miile de concedieri, scăderile salariale şi şomajul în creştere i-au transformat pe majoritatea salariaţilor în nişte persoane anxioase, temătoare. Multi dintre ei văd în orice şedinţa posibilitatea pierderii locului de muncă.
Experţii din resurse umane susţin însă că astfel de situaţii sunt de neevitat într-o companie şi întotdeauna va exista măcar un conflict minor între manager şi angajat. Dar nu este sfârştiul lumii, iar situaţia poate fi remediată. Primul pas: comunicarea.
„Comunicarea este esenţială, indiferent de situaţie. Cu atât mai mult cu cât apar neînţelegeri, e de dorit ca şi subordonatul, şi superiorul să aibă deschiderea şi maturitatea de discuta franc despre cauzele acestora şi, mai important, să agreeze asupra unor soluţii viabile”, este de părere Iulia Lazea, Senior Consultant al companiei de resurse umane Hart Human Resources Consulting.
Rezolvarea e la mijloc!
Rezolvarea nu poate veni însă doar din partea unei singure părţi. Atât angajatul, cât şi angajatorul, trebuie să caute să pună punct divergenţelor şi să găsească o modalitate de a se înţelege. „Este indicat să caute împreună o soluţie pentru rezolvarea problemelor. Dacă este o persoană obiectivă, şeful va întelege şi va remedia