Comportamentul directorului de resurse umane s-a transformat radical de la inceputul crizei: de la promovarea unei imagini de partener strategic pentru management, care sustinea ca HR-ul nu face doar salarizare si contracte de munca, la un lider nevoit sa ia cele mai grele decizii pentru angajati.
"Directorii de resurse umane au fost nevoiti sa foloseasca instrumente mai putin populare, cu vizibilitate maxima in acest an. Acelasi HR care acum un an in urma promova imaginea unei cariere stralucite pentru angajati si care punea accent mai ales pe brandul de angajator, a trebuit sa faca restructurari. Se poate spune ca in acest an s-a aratat si latura pragmatica a HR-ului", sustine Mihaela Feodorof, managing partner al companiei de consultanta Yourway Counseling.
Rolul managerilor de HR a suferit modificari in timp, trecand de la partea administrativa, la cea de recrutare si training, incheindu-se cu cea de consultanta de business si strategie pentru companie.
"Rolul unui manager de HR poate fi covarsitor in schimbarea mentalitatii unui manager pe timp de criza si ii poate oferi acestuia solutii si linii de urmat in vederea depasirii momentelor critice", sustine Corina Diaconu, managing director in cadrul companiei de recrutare si selectie ABC Human Capital.
In opinia lui Viorel Panaite, managing partner al companiei de training si consultanta in dezvoltare organizationala Human Invest, pana la inceputul acestui an multe departamente de resurse umane nu aveau prea multe de spus cu privire la prioritatile strategice ale companiei.
"Anul acesta a reprezentat un moment prielnic in care specialistii in resurse umane sa demonstreze plus valoarea pe care o pot aduce companiei. Au profitat de aceasta oportunitate? Unii da, altii nu!", spune Panaite. El crede ca valoarea pe care o poate aduce un manager de HR in companie este data de experti