Agentia de Monitorizare a Presei, ActiveWatch, condamna comportamentul iresponsabil al televiziunilor pe parcursul campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei si acuza ca televiziunile televiziunile au promovat comportamente editoriale discrepante.
"Timp de cinci saptamani, televiziunile au promovat comportamente editoriale
discrepante. Au ignorat campania asumata ca politica editoriala, au facut o mediatizare crispata si sub teroarea legii, au facut o mediatizare agresiva fata de clasa politica sau o mediatizare agresiva fata de un singur candidat, suport favorabil tuturor celorlalti", se arata intr-un comunicat remis luni Ziare.com.
ActiveWatch sustine ca pe parcursul campaniilor electorale pentru cele doua tururi de scrutin, televiziunile nu au asigurat un cadru autentic pentru dezbaterea si confruntarea platformelor candidatilor.
"Agenda publica a fost inlocuita cu agenda electorala a candidatilor "cu sanse" si cu zvonurile vehiculate cu multa vitalitate de staff-urile de campanie. Candidatii, in rarele lor aparitii, au raspuns cu prioritate subiectelor stridente de interes cotidian, platformele electorale ocupand un loc periferic in dezbateri", se mai arata in analiza.
ActiveWatch sustine ca analiza programelor electorale a fost inlocuita cu analize de discurs, de limbaj non-verbal sau caracterologice, iar jurnalistii au renuntat sa mai colecteze informatii si s-au limitat la colectarea reactiilor la cald.
"Schimburile agresive de replici dintre participantii la dezbaterile din prime-time au fost ascutite si, nu de putine ori, alimentate chiar de catre jurnalisti. Publicul a fost informat constant despre culisele campaniei electorale, in timp ce scena era fie lipsita de candidati, fie aglomerata cu figuri crispate de jurnalisti, politicieni si analisti de casa", se mai arata in com