Murfatlar, unul din principalii producatori de vin de pe piata locala, ar putea inregistra anul viitor o cifra de afaceri in crestere cu 5% comparativ cu nivelul estimat pentru 2009.
"Datorita miscarilor de consum intre segmentele pietei, referindu-ma la migrarea consumului catre segmentele mai ieftine, la finele anului 2009 vom avea o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 5% fata de 2008. In 2010 conditiile economice nu se vor schimba major, ceea ce presupune ca realizarile din 2009 pot fi repetate", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
In ceea ce priveste estimarile de profit din 2010, "tinta de profitabilitate este de 10%, insa va fi foarte greu de atins in actualele conditii de alunecare a consumului catre ieftin".
Anul trecut, Murfatlar a inregistrat o cifra de afaceri de 170 mil. lei (46,2 mil. euro), potrivit datelor producatorului.
"Nu sunt adeptul scenariului "cel mai optimist" si cel mai pesimist". Intotdeauna construiesc strategia pe baza unui plan cat mai aproape de realitate cu optiuni de adaptare in caz de nevoie", mai spune Negrescu.
Vanzari in crestere in primele zece luni
In primele zece luni ale acestui an, Murfatlar a inregistrat vanzari de 150 mil. lei (35 mil. euro), adica aproximativ 21 milioane de sticle, echivalent a 0,75 litri. Vanzarile au fost mai mari "cu cateva procente" fata de anul trecut, atat in volum, cat si in valoare, potrivit datelot companiei, care nu a precizat insa care este dinamica exacta fata de 2008.
"Speram ca la sfarsitul acestui an cresterea cantitativa fata de 2008 sa fie in jur de 10%. Estimarile initiale erau de crestere cantitativa intre 10 si 12%", a mai spus Negrescu.
El precizeaza ca principalele probleme cu care firma se confrunta sunt blocajul financiar si lipsa controlului asupra cresterii pietelor de bauturi vandute la negru.
"In urma cu ca